آداب غذا خوردن در فرانسه

آداب غذا خوردن در فرانسه

اگر فرانسه را برای مسافرت انتخاب کرده اید باید در جریان فرهنگ های غذا خوردن مردم فرانسه باشید بدین منظور در ادامه درباره آداب غذاخوردن در فرانسه و لیستی از مهمترین غذاهای فرانسوی مطالبی را برای شما فهرست می کنیم؛ در وهله نخست باید خاطر نشان کنیم که فرانسه بدلیل اهمیت زیاد دادن به فرهنگ غذا خوردن و مشهور بودن به طبخ غذا های لذیذ در سطح جهانی و در سال 2010 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

چنانچه برای نخستین بار است که به فرانسه سفر می کنید در جریان باشید که پنیرهای فرانسوی معروفیت زیادی داشته و سعی کنید حتماً در سفر خود به فرانسه از پنیرهای سنتی خریداری کنید. غذاهای فرانسوی بدلیل عدم پیچیدگی و دستورات غذایی ساده به راحتی در منزل نیز قابل درست کردن می باشند. مردم فرانسه از جمله افرادی هستند که اهمیت خاصی به وعده های غذایی خود می دهند وسعی می کنند وعده های غذایی خود را سر وقت مصرف کنند همچنین دیگر عادت خوب فرانسوی ها استفاده از غذاهای دریایی در وعده های غذایی می باشد.

مردمان پاریس از جمله طرفداران غذاهای دریایی چون صدف، حلزون می باشند و جالب است بدانید که در بخش جنوبی فرانسه بدلیل اهمیت کشاورزی در بین عموم، مردم بیشتر علاقمند به خوردن سبزیجات، میوه ، سیب زمینی وغذاهای گوشتی می باشند. از جمله دلایلی که طعم غذای دریایی در فرانسه بسیار دلچسب می باشد استفاده از سس های فرانسوی است که از جمله سس هاس معروف و متداول در فرانسه می توان به سس بشامل، سس پنیر، سس گوجه فرنگی، سس کره ای، سس مایونز اشاره کرد، مصرف سس در فرانسه باعث جذب منابع کلسیم می شود؛ پنیر نیز از جمله علاقمندیهای مردم فرانسه می باشد. در ادامه لیست تعدادی از غذاهای معروف فرانسه را فهرست می کنیم:

سوپ پیاز

مواد تشکیل دهنده این سوپ لذیذ موادی چون گوشت، پیاز کاراملی شده می باشد که روی آن با اسلایسی از نانی که با پنیر ذوب شده تزیین شده است تشکیل شده است.

راتاتویی (Ratatouille)

غذایی شناخته شده در جهان که نوعی سبزیجات پخته مثل پیاز، بادمجان، کدو، هویج ، گوجه فرنگی، پیاز، سیر می باشد که در چربی پخته شده و سپس در فرگریل می شود.

سالاد نی سوآز (Salade Nicoise)

سالادی که بدلیل ترکیباتی چون تن ماهی، لوبیا سبز، کولی، تخم مرغ، کاهو، گوجه فرنگی بعنوان غذایی اصلی قابل سرو کردن می باشد.

خوراک کونفی دوکانار (Confit de canard)

از مشهورترین غذاهای فرانسوی که سعی کنید حتماً خوردن این غذای لذیذ را تجربه کنید خوراک اردک می باشد که فرایند پخت این غذا نیاز به مزه دارکردن اردک در ادویه هایی مثل نمک،سیر، اویشن به مدت 30 ساعت داشته و سپس پخت آن می بایست به آرامی صورت پذیرد؛ برای اینکه طعم واقعی این خوراک لذیذ را تجربه کنید می بایست به منطقه Gascony مراجعه کنید.

فلامیش (Flamiche)

کیکی شبیه پیتزا که مواد تشکیل دهنده آن پنیر و سبزیجات می باشد و روی ان نیز با کولی، پیاز و زیتون تزئین می شود.

کروک موسیو و کروک مادام

نوعی ساندویج پنیری به همراه ژامبون می باشد و تفاوت کروک مادام با موسیو در این است که در کروک مادام علاوه بر ژامبون و  پنیر روی آن از تخم مرغ خوش رنگ طلایی شده نیز استفاده می شود .

استیک فرتیس

مواد تشکیل دهنده این غذا گوشت استیکی می باشد که به مدت چندین ساعت در سس های مخصوص خوابانده شده است و همراه با سیب زمینی سرخ کرده میل می شود.

کسوله (Cassoulet)

چنانچه در ماه های سرد سال به فرانسه سفر می کنید لذت خوردن یک کسوله داغ را که با لوبیا، گوشت اردک تشکیل شده است را از دست ندهید به این دلیل که کسوله درون دیگچه هایی بنام کسوله آماده می شود از اینرو نام این غذا نیز به همین نام شهرت پیدا کرده است .

کوک او ون(coq au vin)

غذایی لذیذی که از تکه های مرغ گریل شده ، پیاز، قارچ ، گوشت مرغ یا گوشت خروس یا گوشت خوک همراه با نوشیدنی خاص فرانسوی بنام Brandy تشکیل شده است.

بیف بورگونیون (Boeuf Bourguignon)

غذایی سنتی و شناخته شده در سطح بین المللی که در هر بخش از مناطق فرانسه با دستوری خاص سرو می شود و بطور سنتی و مرسوم زمان آماده سازی این غذا دو شبانه روز می باشد و مواد تشکیل دهنده این غذا بره ای است که آرام پز شده و با سس میل می شود و در هوای زمستان طرفداران خاص خود را دارد بطور مرسوم این غذای لذیذ از گوشت پخته شده ، پیاز نگینی، قارچ و سبزی تشکیل شده است که اغلب در Burgundy و در جشن هایی که در ماه آگوست برگزار می شود میل می شود.

کرپ

از جمله غذاهای ساده که مواد تشکیل دهنده آن نیز بسیار ساده بوده و در دسترس عموم قرار دارد و به راحتی در منزل نیز قابل طبخ می باشد می توانید درون این کرپ را با قارچ، اسفناج، آویشن و جعفری پر کنید. سپس روی کرپ پنیر موزارلا بریزید و آنرا در فر گریل کنید ترکیب این مواد با کرپ بسیار لذیذ و خوشمزه می شود.

از دیگر غذاهای محبوب فرانسه می توان به جگر چرب که بعنوان گران قیمت ترین غذای فرانسه محسوب می شود نام برد، کباب گل کلم نیز که با روغن زیتون طعم دار شده باشد و دارای یک سس تاهینی بی نظیر باشد بسیار دلچسب می باشد.

منبع: اسکای لاین 

بیان دیدگاه